Kierowanie zespołem pracowniczym

Szkolenie: kierowanie zespołem pracowniczym organizowane przez firmę: Centrum Kształcenia PROFEOS

Cele szkolenia

Zdobycie przez Uczestników:

  • praktycznych umiejętności wspomagających efektywne i skuteczne realizowanie czterech kluczowych funkcji kierowniczych
  • umiejętności zastosowania narzędzi wspomagających prace kierownika w praktyce
  • uporządkowanej wiedzy dotyczącej zarządzania przez cele, zarządzania procesowego, kierowania sytuacyjnego oraz zarządzania operacyjnego
  • wiedzy i kompetencji wspomagającej występowanie w roli negocjatora, mediatora oraz arbitra w sytuacjach konfliktów zespołowych
  • wiedzy z zakresu budowania własnego potencjału przywódczego

Efekty szkolenia

  • Formułowanie we właściwy sposób celów dla podległych pracowników
  • Zarządzanie przez cele i zadania
  • Sytuacyjne zarządzanie pracownikami
  • Delegowanie zadań w zależności od stopnia dojrzałości pracowników
  • Radzenie sobie w sytuacjach pojawiających się trudności w relacjach przełożony – pracownik oraz pracownik – pracownik
  • Rozumienie zjawisk grupowych
  • Radzenie sobie z trudnościami pojawiającymi się w zespole
  • Budowanie relacji między przełożonym a podwładnymi
  • Tworzenia odpowiedniego klimatu i współpracy w zespole

Wykorzystywane w szkoleniu metody

  • Miniwykłady
  • Analiza case study
  • Dyskusje
  • Praca w grupach
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Gry symulacyjne
  • testy diagnostyczne

Przebieg szkolenia

1. Zadania kierownika

  • Role i funkcje pełnione przez lidera/kierownika zespołu
  • Czynności kierownicze i ich znaczenie w efektywnym organizowaniu pracy zespołu
  • Obszary oddziaływania lidera/kierownika zespołu

2. Obszary odpowiedzialności Kierownika/lidera

  • Planowanie: ustalanie celów i priorytetów
  • Organizacja: planowanie podziału i łączenia pracy, rozdział zadań
  • Realizacja: koordynacja pracy, kierowanie, motywowanie
  • Kontrola: typy kontroli

3. Dynamika zespołowa

  • Podstawy atrakcyjności grup
  • Etapy kształtowania się zespołów pracowniczych i rola kierownika na każdym z nich
  • Procesy zachodzące w zespole: czynniki pro- i antyefektywnościowe

4. Planowanie: elementy zarządzania przez cel

  • Dlaczego Zarządzanie Przez Cele?
  • Jak kaskadować i definiować cele zespołowe i pracownicze?
  • Komunikowanie celów

5. Organizowanie: elementy zarządzania przez cele

  • Zasoby organizowane przez przełożonego
  • Procesowe podejście do organizowania pracy zespołu
  • Odpowiedni podział obowiązków w zespole: Rozpoznawanie preferowanych ról zespołowych oraz modyfikacja struktury pracy

6. Kierowanie: Optymalny styl

  • Indywidualne predyspozycje w zakresie stylu kierowania oraz podejścia do pracownika
  • Wpływ kultury organizacyjnej na wybór stylu kierowania
  • Dostosowanie stylu do struktury pracy

7. Kontrola: Sposoby, obszary, formy

  • Miejsce kontroli operacyjnej w przedsiębiorstwie
  • Kontrola ex ante, sterująca i ex post
  • Obszary kontroli
  • Narzędzia kontroli

8. Kierownik jako negocjator, mediator i arbiter

  • Negocjacje, mediacje, arbitraż: kiedy jaki sposób rozwiązywania konfliktów zastosować?
  • Kierownik negocjatorem
  • Przebieg procesu
  • Specyfika i obszary negocjacji z pracownikami
  • Kryteria negocjacji zakończone sukcesem
  • Przebieg procesu negocjacyjnego budującego współpracę
  • Kierownik mediatorem
  • Specyfika procesu mediacji
  • Rola kierownika-mediatora
  • Proces mediacji krok po kroku
  • Wypracowywanie porozumienia w mediacjach
  • Kierownik arbitrem
  • Specyfika arbitrażu
  • Rola i odpowiedzialność kierownika-arbitra
  • Proces arbitrażu krok po kroku

9. Kierownik jako lider zespołu pracowniczego

  • Rola kierownika i rola lidera
  • Źródła władzy lidera: Drabinka rozwoju lidera
  • Cechy lidera i ich znaczenie w zarządzaniu pracownikami: Model powszechnego przywództwa

10. Obszary zarzadzania zespołem i niezbędne kompetencje: podsumowanie szkolenia

Data i miejsce szkolenia

20.11.2013 r. w Warszawie
Klub/Restauracja Babylon, ul. Kopińska 12/16, Warszawa, godz. 10-15.

Kontakt z organizatorem szkolenia

Centrum Kształcenia PROFEOS
tel. 71 / 336 47 40
fax. 71 / 716 41 16
tel. 535 884 500
biuro@profeos.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 − 6 =

*